Liberalų kreivų veidrodžių karalystė

Liberalų kreivų veidrodžių karalystė

Opozicijos priedermė yra kontroliuoti valdžią arba esančius valdžioje, atskleisti maskuojamą melą ir viešai pateikti visuomenei.

Tauragės autobusų parkas – 100% savivaldybės valdoma įmonė, kuri visada teikdavo viešąsias keleivių vežimo paslaugas Tauragės rajone. Galime pasidžiaugti, kad, paskelbus konkursą šiai paslaugai teikti, Tauragės autobusų parkas tapo laimėtoju ir ateinančius 5-erius metus teiks šią paslaugą rajono gyventojams. Konkursas buvo skelbiamas vien dėl S. Mičiulio ir M. Petraičio išgalvotos „liberaliosios būtinybės“ bei paskelbtos „žaliosios vizijos“  įgyvendinimo. Aplinkiniai rajonai tokiomis idėjomis nesižavėjo ir, saugodamos savo įmones bei žmones, dirbančius jose, konkursų neorganizavo.

Dalyvauti tarptautiniame vežėjo parinkimo konkurse su tuometiniu Tauragės autobusų parko paslaugos tarifu (apie 0,8 euro/km) buvo rizikinga – taip manė valdžios liberalai ir jiems prijaučiantys konservatoriai bei valstiečiai, todėl pasiruošimas konkursui prasidėjo nuo darbuotojų atleidimo. Per pasiruošimo konkursui laikotarpį buvo atleista apie 20 darbuotojų, o tai Tauragės autobusų parkui kainavo beveik 80 tūkst. eurų. Pagaliau, pasiruošus bei gavus Savivaldybės administracijos direktoriaus M.Petraičio (kaip oficialaus 100% akcijų valdytojo) ir Autobusų parko valdybos pirmininkės G. Stulginskienės (kurią įsakymu į valdybą paskyrė M. Petraitis) galutinius nurodymus, į konkursą Autobusų parkas ėjo jau susispaudęs, „optimizuotas“ ir sumažinta kaina.

Konkursą laimėjus Tauragės autobusų parkui, liberalų „viršūnės“ – M. Petraitis ir S.Mičiulis – plyšavo džiaugsmu. Visada pasigirti mėgstantys valdžios vyrai viešino žinią, kad nuo šiol savivaldybės biudžetas kasmet sutaupys beveik po 200 tūkst. eurų, nes Autobusų parko pasiūlyta paslaugų kaina bemaž dvigubai mažesnė nei buvo iki šiol (0,8 euro/km). Tokią žinią išgirdę tauragiškiai taip pat apsidžiaugė – gal savivaldybė papildomai kokią gatvę išasfaltuos, tikėtina, ne į pievas, o gal ir kaimo kapinių tvorą suremontuos? Tik per anksti žmonės džiūgavo, nes nesuprato, kad Tauragės autobusų parkas, sudalyvavęs tarptautiniame konkurse, labai „nukraujavo“, taigi, jam reikės „donoro“. O kas juo gali būti? Aišku – tik  savivaldybė.

2018 m. savivaldybės biudžeto projekte Savivaldybės administracija, su M. Petraičiu priešakyje, Autobusų parkui numatė, o valdančioji dauguma pritarė:

  1. Patirtiems nuostoliams, vežant keleivius nuostolingais maršrutais, padengti –210,0 tūkst. eurų. (2016 m. – 330,0 tūkst. eurų, 2017 m. – 360,0 tūkst. eurų)
  2. Mokinių vežiojimui užtikrinti –  251,8 tūkst. eurų. (2016 m. – 274,4 tūkst. eurų, 2017 m. – 276,8 tūkst. eurų)
  3. Lengvatos keleiviams vežti                        –  30,1 tūkst. eurų. (2016 m. – 30,0 tūkst. eurų, 2017 m. – 30,0 tūkst. eurų)
  4. Tauragės autobusų parko veiklai užtikrinti –  137,4 tūkst. eurų. (2016 m. ir 2017 m. tokios išlaidos biudžetuose nebuvo numatytos).

Būtų geras klausimas – kur čia sutaupyta 200 tūkst. Eurų, jeigu 2018 m. savivaldybės biudžetas Autobusų parkui atseikėja 629,3 tūkst. eurų ?  2016 m. buvo skirta 634,4 tūkst. eurų, o 2017 m. – 666,8 tūkst. eurų.  Atsakymas paprastas – nėra jokio sutaupymo, ir ateityje jo nebus, nes būtent savivaldybė ir atliko „donoro“ vaidmenį įvesdama biudžete naują finansavimo eilutę, t. y.  „Tauragės autobusų parko veiklai užtikrinti“ – 137,4 tūkst. eurų. Štai jums liberalų „skaidrumas, ekonomiškumas, racionalus biudžeto lėšų naudojimas“ ir veidmainystė kartu.

Tačiau čia – dar ne viskas. Pamenate emocijų srautą sukėlusį M. Petraičio veiksmą, kai buvo nuspręsta atleisti savivaldybės vairuotojus? Manome, kad tas veiksmas buvo atliekamas iš anksto žinant, kad reikės gelbėti Autobusų parką. Atleidus vairuotojus, kuriems savivaldybė išmokėjo išeitines kompensacijas, nuperkama vairavimo paslauga, sudarant sutartį (2018-01-09) su Tauragės autobusų parku. Sutarties vertė – 45 tūkst. eurų – „donoro“ vaidmuo. Ir tai dar ne viskas – didžiąją mokyklinių autobusų dalį šiandien prižiūri, aptarnauja ir vairuotojus išlaiko pačios mokyklos, tačiau yra ir kitaip. Savivaldybės administracija rezga planus, jog mokinių vežiojimą geltonaisiais autobusais būtų galima perduoti Autobusų parkui, t. y.,  pabandyti užglaistyti savo ambicingais planais padarytas klaidas – kitaip to nepavadinsi. Autobusų parko buvo paprašyta pateikti informaciją – už kokią kainą šis galėtų vežioti mokinius geltonaisiais autobusais, ir ji buvo pateikta – 0,726 euro/km. Tuo tarpu mokyklos pačios veža už 0,47 euro/km., o jų bendros metinės mokinių vežiojimo išlaidos siekia apie 210 tūkst. eurų.

Visi rajono ugdymo įstaigų geltonieji autobusiukai per metus nuvažiuoja apie 450 tūkst. kilometrų. Jeigu mokinių vežimo paslaugą teiktų Autobusų parkas (0,726 euro/km), tai mokymo įstaigos papildomai turėtų rasti apie 120 tūkst. eurų. Tokia suma turėtų būti išmokama iš mokykloms paskirstyto mokinio krepšelio arba surandama savivaldybės biudžete. Tačiau M. Petraitis nesivargina laukdamas, kol taryba išsiaiškins, ar tikrai tai būtų efektyvu ir ekonomiškai naudinga, nurodo keletui ugdymo įstaigų atlikti mokyklinių autobusų eksploatacijos, priežiūros ir aptarnavimo paslaugų teikimo apklausą. Po įvykusių apklausų visiškai „netikėtai“ minėtos paslaugos teikėju tampa Tauragės autobusų parkas, nors pasiūlyta kaina gerokai viršija mokyklų faktinę ir Autobusų parko anksčiau siūlytą kainą – 0,79, 0,84 ir 0,91 euro/km!  Apklausa padaryta dar 2017 metais, kai Autobusų parkas buvo ruošiamas tarptautiniam konkursui. Tokiomis kainomis autobusų parkas ėmėsi eksploatuoti 2016, 2017 metų geltonuosius autobusus, kai pačios ugdymo įstaigos 2004, 2006, 2010 metų autobusus sugeba prižiūrėti su 0,47 eurų/km kaina.

2017 m. Autobusų parkui ugdymo įstaigos sumokėjo apie 24 tūkst. eurų, tikėtina, kad panaši suma bus ir 2018 metais. Čia „donoro“ vaidmenį perima ugdymo įstaigos už paslaugą mokėdamos iš mokinio krepšelio lėšų.  Jeigu Tauragės autobusų parkas tokiomis kainomis perimtų visų mokyklinių autobusų eksploataciją, tai savivaldybei papildomai reikėtų surasti apie 190 tūkst. eurų ir per metus, mokinių vežimas geltonais autobusais, pareikalautų apie 400 tūkst. eurų! Tačiau ir be šitos sumos paminėjimo matyti, jog po tarptautinio konkurso, kuris buvo vykdomas tik mero S. Mičiulio ir administracijos direktoriaus M. Petraičio iniciatyva, Autobusų parkas nesutaupys savivaldybės biudžete 200 tūkst. eurų nei šiais, nei kitais metais.

Skaičių daug, bet tik jie ir gali atskleisti liberalų veidmainiškumą ir visišką nepagarbą tauragiškiams, viešai teikiant neteisingą informaciją apie valdžios (savo) veiklą.

                                                Tauragės savivaldybės tarybos socialdemokratų frakcija

Close